Äkta magi!

Ibland sker det mirakel. Idag heter stavas det Charlotte Kalla. Det har gått drygt 12 timmar sen och jag har inte hunnit smälta gårdagens händelser. OS-guldet på staffeten 4x5km har redan blivit en klassiker. Det var en lagtävling, men idag så var det en tjej som vann hela guldet. Hon heter Charlotte Kalla. Efter fantastisk åkning på dom 2 första sträckorna av Ida Ingemarsdotter och Emma Wikén så tappade Anna Haag en ledning på 3:e sträckan och Charlotte Kalla gick ut drygt 25 sekunder efter ledande skidåkerska.

Det såg omöjligt ut. Men Kalla svarade inte bara för en makalös upphämtning för att komma ikapp Finland och Tyskland som låg före i sista kurvan in på upploppet kelv hon på och krossade motsånde och åkte hem OS-guldet.


Jag vet inte hur många gånger jag sett upplösningen av loppet. Men det ger mej rysningar än. Jag såg loppet tillsammans med Anders och vi bara skrek. Vi kunde knappt tro våra ögon. Det har diskuterats i media både på tv och på nätet. På det sättet som svenska tjejerna tar guld idag, det går rakt in i hjärtat. Det berör på ett helt otroligt sätt. Även nu i kväll när jag sett loppet och klippen om och om igen så när Kalla kliver på i sista kurvan och Viasats kommentator Per Forsberg vrålar att hon är i ledningen då ryser jag än.

Man ska inte glömma dom andra 3 tjejerna som gjorde finfina insatser idag. Men det är Kallas suveräna åk på sista sträckan och hennes otroliga avslutning som kommer att ligga kvar på näthinnan i många många år. Det var första gången sen 1960 som Sverige vann guld i damstafett.
 
Grattis Sverige men allra mest Grattis Charlotte Kalla! Åretsprestation, Jerringpriset, guld/diamantboll, guld silver och brons, ge Kalla alla priser som går. Detta är magiskt! Helt otroligt! Sport när den är som vackrast och när den beror på allra bästa sätt!
 
 
 
 
 
//K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Katamso

www.katamso.se




RSS 2.0