Alla stjärtans dag!


Så va det då dags för alla hjärtans dag igen. Denna underliga dag som jag inte riktigt kan känner att jag kan sympatisera med fullt ut. För visst är det så att om man tycker om någon så ska man väl göra det alla dagar och inte bara just för att det råkar vara hjärtedagen? I och för sej så äter vi våfflor på våffeldagen osv, men kom igen nu. Detta är lite större. Kärlek känner man varje dag till olika människor. På olika sätt. Man kan väl fira alla hjärtans om man vill men att det ska va sån himla upphåsat känns lite tveksamt.

Nu när jag ändå är inne lite på det bittra spåret och ska gnälla lite så kan jag väl skicka en känga till alla dom som sitter och lipar på facebook, twitter och andra socialamedier att dom inte har någon alla hjärtans dejt. Till er säger jag; har ni inga vänner, familj eller syskon? Ge kärlek till dom som finns i era liv istället för att sitta och gnälla!

Väl inne på det här med sociala medier och kärlek. Jag vet inte om jag är ensam om att tycka att det är lite patetiskt hur man ska måla upp sitt fantastiska förhållande på nätet? Visst kan man visa sin kärlek till sin partner och inför andra men det måste väl finnas gränser? Skriv "I love you" på varandras wall då om det nu måste skrivas på fb. Då är det ju till varann. Men att seriöst sitta och skriva "jag älskar dej" o sen tagga sin partners namn i sin status X antal ggr i veckan känns väl liiite väl overkill? Det patetiska krönas ju när den taggade personen skriver "jag älskar dej med" och taggar tillbaka i kommentatorsfältet på samma status?! Men hallå kom igen nu?!

Ibland känns det som om det bara handlar om hur det ser ut inför andra på nätet. Det är väl lite det fb handlar om i och för sej och det köper jag. Men någon måtta måste det väl vara? Att uppdatera "tack för maten älskling" och tagga sin partner är väl alldeles för långt gånget. Vad fasen är det? Kan ni inte prata med varandra IRL eller? Lägg undan fb och prata med varann på riktigt istället. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser vuxna människor göra sånt här. Okey om man är 17 år och förälskad för första gången. Men skämtar ni med mej eller?
 
Till saken hör att jag inte är bittert olycklig eller anti kärleken på något sätt. Jag försöker bara vara lite mer realistisk i saker och ting. Jag tror inte att ett förhållande blir varken bättre eller mår bra av att man måste kavla ut det i sociala medier. Eller har jag missat något kanske? Måste nästan prova att börja. Kan ju testa med mina vänner och se hur det funkar. Kanske får vi en bättre relation eller kanske tror folk i alla fall att vi har en bättre relation?
 
 
Hittade denna skylt på nätet härom dagen. Jag postade den naturligtvis på nätet. Lite så känner jag att det är. Som sagt jag köper att man kan lägga ute lite blider på varann och tillsammans och om man firar något (snälla firar man månader ihop om man inte e 15 år??) eller om man gör något kul. Men for god sake, att häva ur sej statusuppdateringar på löpande band med puttinutt meddelanden och tagga varann känns väl bara krystat och fejkat. Det är som om man måste hävda sig för omvärlden och det är väl det som det handlar om då kanske.
 
Jag måste också börja hävda mig. Måste joina att jag har det mer perfeka förhållandet, bästa vännerna, dyraste grejerna, senaste modet, äter nyttigast, tränar bäst osv... Ni som följer mig på facebook har nog sett mig posta långa, lätt (läs extremt) sarkastiska inlägg ibland där jag driver med alla fb-statusar som bara är för mycket. Jag ska posta en sån här framöver tror jag så får vi se om ni känner igen er. Om ni också har dom där människorna på era sociala medier.
 
Nog om detta nu. Jag har en viss känsla av att jag kan uppfattas aningen (!!!) bitter och grinig nu men det är en tolkningsfråga. Jag är fortfarande en romantiker av rang. Men det är inget jag måste måla ut på nätet. Eller vänta det är ju det jag ska börja med? Vet ni vad, jag ska dra ut på stan nu och köpa 1000 rosor, 75 chokladaskar och... tror ni jag lirar så litet. Nejdå! Har faktiskt redan bokat både bord och rum för två ute ikväll, i PARIS (!) så där fick alla ni som trodde ni var värst på nätet ikväll. Flyget lyfter om 4 timmar och jag har packat ringen. Nej, det är ingen förlovningsring! Jag förlovar mig inte efter en månad! Det är bara en liten vardagsring. Prislapp? 35.000 ex. moms. Så deså ;)
 
 
//K
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Katamso

www.katamso.se




RSS 2.0