Blev blåst... (arg!)


På backad med dragkrok...eller?
 
Eftersom jag haft en lite låång paus i bloggandet så har jag ju inte berättat om förra årets bilbygge. Ska berätta mer om det sen men först ska jag berätta om hur allt startade. Ni som följer mig på facebook minns kanske att jag var fly förbannad för något förra året men inte ville berätta. Nu ska jag göra det. Det började med att jag faktiskt gick på en riktigt nit. Jag blev lurad av en riktigt jävla idiot till människa som försökte blåsa mig. Han kanske tror att det hela är glömt och över men det kan han glömma!

När jag köpte bilen kikade jag och en kompis på den och vi bestämde oss för att ta den. Subben gick i god för dom fel som vi hittade och berättade om varför fronten var lite bucklig i plasten. En på backning i stan när han stått parkerad. Väl hemma och för att på börja bygget så demonterade jag fronten och fann att bilen var smälld i fronten! Detta va ingen enkel påbackning, detta var en räjäl smäll. Jag har skyldighet att undersöka bilen när jag köper den. Men det kan knappast innefatta att plocka ner halva bilen. Dessutom så talade ju idioten om att att han bett verkstad kolla extra på fronten efter parkeringsskadan och att det endast var det som hänt.

En knäckt krockbalk som inte kunnat bli så skadad utan att frontplasten och skumplasten bakom gått helt åt helvete! Bilen hade blivit krockad och sen hade man försökt fixa ihop det så att det inte skulle synas. Vi forskade närmare i det hela och det kom fram att endast en tidigare ägare funnits på bilen. En dam som vi pratat med och som gick i god för att bilen absolut inte råkat ut för något. Vi pratade även med dem firmor som sålt bilen emellan. Vid kontakt med trafikverket så kom det fram att killen jag köpt bilen av beställt en ny regskylt. En framskylt, undrar just varför. Det var den enda skylt förutom dom som tillverkades till bilen när den var ny. Den inkl fronten och skumplasten har ju vart körda efter smällen. Att fronten är köpt kan man ju inte se men skyltarna där emot.

Jag tog upp det hela med han som jag köpt av. Han försökte först spela dum men när vi presenterade bevis så gick han med på att betala dryga 13000 för att åtgärda skadorna. Vilket han sen plöstligt ändrade till att han inte ville betala alls. Han hade kontaktat en "advokat" eller rättare sagt. Hans satans kärring hade fått fnatt för att han gått med på att betala och skrivit till en sån kostnadsfri rådgivning på nätet. Pinsamt att vi hittade detta bara dagen efter svaret publicerats. Dock hade dom ju inte berättat hela historien för advokaten som dessutom är bara är en rådgivare som sitter och klipper ut citat ur lagboken. Med lite mer kött på benen om hur vida dom som säljare "upplyst" mig om skadorna på bilen eller rättare sagt försökt vilse leda mig att tro något annat och på så sätt uppträtt felaktigt, så hade inte ens denna rådgivare gett svar att dom hade något att komma med.
 
Helt seriöst vilken jävla jublel idiot går med på att pröjsa 13000:- i första läget om man verkligen inte har gjort något fel eller vet med sig att man har rätt? Ingen är ju så dum! Men han fick väl stryck av kärringen hemma som sagt. Hon blev väl förbannad för att det inte blev en tripp till Ullared nu. Hur som helst jag är inte den som backar. Jag antar att jag brås på farsan som ni kanske vet drev en fullskalig utredning under flera år i det s.k. Barnläkarfallet, han har även skrivit en bok om det. Mer om detta senare.

Hur som hur, vi gav oss inte och till sist gav sig den förbannade idoten och betalade dryga 13000 för att reparera skadorna. Vi var beredda att gå till domstol med det hela och vi hade kört över dom stackars satans idioterna. Hade dom stått och ljugit i rätten hade dom kunnat åka på fängelse. Skönt att även ett pucko kan ta sina få IQ samman och fatta när slaget är kört. Har fått förfrågan om att gå ut med namn på denna person för att skydda andra från att bli lurade. Inte för att jag bryr mej om den jäveln men jag vill ju varna andra för vilket as det är och han kanske försöker lura andra i framtiden. Vi får se hur det blir. Har pratat med lite folk och det är flera som är intresserada av fallet. Ingen av oss i vill ha att göra med såna idoter. Detta är som sagt inte över.
 
Så nu vet ni bakgrunden till mitt bilbygge förra året. Det skulle blivit något helt annat än vad det blev men detta bråk med den där idioten tog flera månader och det sög liksom musten ur en och det var inte så kul att börja bygga på en bil som från början blev fel. Men resultatet blev ett litet mindre bygge och ett mycket trevligt resultat. Kommer snart lite inlägg med detta :)
 
 
 
 
//K


Kommentarer
Postat av: PK

Härligt att han tillslut betalade. Bra att du fortsatte ligga på honom och kräva det du har rätt till. Jag tror att många kan tänka "Äh, det är mitt fel"
Precis som du säger, vem fan skruvar ner en hel bil vid begagnade bilköp?

2014-02-13 @ 14:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Katamso

www.katamso.se




RSS 2.0