OS på Viasat!

Foto: Viasat / Karl Nordlund
 
 
OS sänds ju som bekant av Visasat i år efter som SVT inte kunde/ville satsa tillräckligt mycket. Det har varit storm sen det blev klart och folk är sura för att dom tycker att OS ska vara på SVT. Ja lite irriterande är det ju. Va betalar man den där förbannade tv-licensen för annars? Jag ser nog ingenting på SVT förutom OS och eventuellt någon annan sport. Men i övrigt nej. Känns obefogat att betala så mkt för skiten då?!

Nu är man ju invand Viaplay kund eftersom ens soplag i hockeyn lirar i hockeyallsvenskan senaste åren så man har ju mer eller mindre inte haft något val. Hur som helst, på viaplay kan du se allt från OS för 279:- Man får tillgång till allt Viasat sänder och det är ingen bindningstid. Billigt jämfört med att pröjsa drygt 2000:-/ år för SVT!

Hur har nu då Viasat klarat av att sända OS? Ja nu hart det ju bara gått ett par dagar. Men redan innan så hade jag goda förhoppningar eftersom jag vet att Viasat sänder massvis med sport och gör det kalas bra. Man har även värvat in ett start "lag" för att sända från Sotji. Mest imponderad är jag nog av Carolina Klüft som kör studion. Men även Anja Pärson som expert på det alpina har överraskat. Per Forsberg som jag annars inte gillar som kommentator i hockeyallsvenskan har också gjort det väldigt bra. Sen har vi ju min favorit Isabel Boltenstern som tidigare jobbat i Djurgården Hockey och som sen gick via Aftonbladet och rakt in i Viasats team. Tjejen är bara 22 år men är fantastisk på det hon gör. Tillskillnad från viasats annars så vana Frida Nordlund så gör "Bolten" mycket bättre intervjuer nu under OS. Imponerande!!!

Vi får se hur det går nu under OS men jag tror absolut att Viasat kommer göra dessa sändningar kalasbra. Som jag skrivit tidigare, dom behöver bli lite varma i kläderna.



 
 
 
 
 
//K

Om

Min profilbild

Katamso

www.katamso.se




RSS 2.0