Tribute to Paul Walker

 
Dåligt med upptateringar här, men här kommer lite bilder på årets bilprojekt. Försökte hålla det hemligt så länge som möjligt. I höstas gick Paul Walker hastigt och tragiskt bort i en bilkrasch. Paul skådespelade i Fast & Furious filmerna som är källan och inspirationen till att jag alls började med bilar för över 10 år sen. Nu x antal byggen senare kände jag att jag, i och med Pauls tragiska bortgång, ville göra en hyllning och ett bygge med lite tanke och känslor bakom. Här är reslutatet. En look-a-like bil till de den Paul kör i den allra första filmen.

Bilen är en Mitsubishi Eclipse med likadant bodykit som filmbilen, dekoren är inte den som sitter på eclipsen i filmen, men är hämtad från samma film (sitter på Supran). För att hylla Paul lite extra så är hans motiv lackat på motorhuven - konstnären heter Lasse Methola. (Motivlack.se)
 
Bygget är gjort utan några sponsorer eller liknande och ska därför inte jämföras med fullsponsrade byggen. Jag tycker inte det är skämmigt att säga att biltema har varit den största inköpskällan för delar samt material till bygget. Det går alldeles utmärkt att bygga en showbil med deras grejer. Inte heller håller stilen det stuk som är modernt idag. Men utan dessa filmer som bilens stil är hämtad ifrån så skulle jag o väldigt många andra inte ens hålla på med bilar idag.
 
Tanken har inte varit att tävla och vinna massa priser. Jag åker på utställningar för att visa min respekt för Paul och F&F filmerna. Att folk förstår konceptet, tanken och hela meningen med bygget är så mycket mer ett pris i sej. Att bilen blivit prisad på ett par utställningar är en otroligt kul bonus. Såg senast idag att någon plåtat en bild på bilen från Gatebil på Mantorp och delat den på Facebook. Över 30.000 LIKES just nu. Det är sånt som gör att jag håller på med bilar! Det är det enda som räknas! När jag och Manfred byggde den första julklappsbilen (se alla byggen; menyn till vänster) så var vårt mål en enda sak - att ge bort en gåva! Den bästa gåvan som finns och som dessutom är gratis - ett leende! Det gör jag än idag med mina bilar och det är det bästa pris man nånsin kan få.
 
Tack alla som varit delaktiga och gjort detta möjligt. Störst tack till Anders G utan dej hade inte bygget blivit av! Tack till familjen samt Team Superstar. Här kommer lite bilder på bygge! Hoppas ni gillar det!
 
 
EDPS Emmaboda
 
ProGlow race i Kalmar
 
Vårkväll
 
Elmia 2014
 
ProGlow race i Kalmar
 
Kalmar by night
 
ProGlow Race i Kalmar
 
Ljudbygget #Fusion
Utanför garaget
 
BiltemaMeet Växjö
 
Topp 3 Mitsubishi/Subaru på Gatebil Mantorp 2014
 
Runner up - EDPS Emmaboda
 
1:a Peoples Choice BiltemaMeet Växjö 2014
 
Reportage i lokalpressen inför Elmia
 
Notis i Bilsport från EDPS Emmaboda
 
 
Selfi med bilen på Elmia
 
 
 
 
//K
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Katamso

www.katamso.se




RSS 2.0