A long time a go...

 
Det var vääääldigt längesen jag bloggade. Ni som har följt mej vet att jag flyttade över bloggen till min egen sida. Det står att läsa här nedan. Där har jag bloggat i ett par år, men det har gått lite trögt.

Det har varit lite strul med sidan på senaste tiden och ev. har jag förlorat mkt av mitt bloggande jag gjort där. Ska skicka min bästa webmaster på det och så får vi se om jag ska ta upp bloggandet här igen istället.

Har fått en riktig sån där käftsmälls upplevelse i natt. Ibland får man ju såna där moments då man typ vaknar upp och inser saker. För mej händer det ofta när jag ser film. Kanske är det bra filmskapare som har dolda budskap i filmerna och som når mig?

Har ett par såna filmer som jag vet brukar träffa mig mitt i hjärtat och som får mig att tänka till lite extra på vad som faktiskt är värdefullt och betyder. En sån film är komedin "Click" med Adam Sandler. En rolig film med mycket skratt och kärlek. Men för mej blir det som sagt en riktig smäll på käften. Minns att det var likadant när jag såg den allra första gången på bio för ca 11 (!) år sen, shit vad jag är gammal, men redan då bölade jag sönder.

Det kanske lite tragiska är att jag fortfarande gör det än idag? Eller är det bra att få sig en reminder om hur skört och värdefullt livet är lite då och då? Så man inte glömmer bort att leva utan går på "autopilot"? Jag vet med mig att jag spenderat alldeles för mycket tid där saker handlar mycket om ytliga saker och hur allt ser ut, eller verkar på sociala medier m.m. Har efter nattens uppvaknande verkligen känt att det är dags att lägga mindre energi på sånt och faktiskt fokusera på det som betyder och känns på riktigt.

Livet är för kort för att slösa på saker som inte betyder!
 
 
 
//K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Katamso

www.katamso.se




RSS 2.0